Julstämning

Idag, på min lediga dag (WOHO!), har jag fått MKT gjort. Jag och Mamma åkte till Plantagen imorse, köpte en blomma och fin kruka som jag ska ge till Suzanne & Camilla på Make Up Store, eftersom dom är så hjälpsamma, snälla och rara så det måste jag visa genom en liten julblomma.



Efter Plantagen handlade vi mat på ICA Maxi och åkte hem och hade adventsfika med Lussebullar och Kaffe.
Seeen blev det STORSTÄDNING, jo ja tackar ja, jag är ett städ-freak så jag och mamma dammsög, torkade golven, tvingade Nordin o Pappa att skaka alla mattor, torkade möbler och la på möbelpolish, rengjorde ungnen m.m det tog hela dagen..
Sen lagade vi mat. Lax till min matlåda imorgon. Och hemmagjorda Hamburgare, gottis!

Vi har även fixat klar vår Julgran. Synd att man inte gör det oftare än en gång per år. Så jäkla kul. Jag sätter fast ljusen för pappa gapar om att Gustaf inte kan, mamma rotar i alla jullådor efter pynt.. När ljusen är uppsatta ska pyntet upp,
"Den här måste vara med!" - Gustaf tar fram och hänger upp fula plastkulor.
"Men lägg av" - jag plockar ner dom.
"MER GLITTER!!" - Pappa
"Nej, INTE för mycket glitter" - Mamma
"MEEEER GLITTER!!" - Pappa.



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0