Kebabrulle och Charlotte Perelli

Igår hade jag och Lisa myspys-kväll med julbak och julsånger a l'a Charlotte Perelli. Lisa hade fått CD:n av pappa LaHall så vi tryckte på play och julmyset var igång.


Vi bakade Pepparkakor
.

"Ellen har du någon kavel?"
"Nee,, jag har bara en med taggar på som man har till knäckebröd.. det kommer inte funka"
"Jag har inte heller en kavel..vi kanske kan ta en termos??" =D

Vi köpte två pepparkaksdegar och virade smörpapper runt den ena (oöppnade) degrullen och använde den som kavel, det funkade ganska bra. Men de blev lite väl tjocka kanske =P Lisa gjorde "L" pepparkakor, och jag gjorde runda med hjälp av ett drinkglas. Fantasifullt.

 Lisa och kotten.


Vi bakade även Dajmrutor och åt upp halva marabou-mjölkchokladen innan vi ens hade börjat. Gott blev det. Men jag tror inte Leila ("Leila Bakar") kommer att ringa oss any time soon.. De blev kanske lite för mjuka.

Slutligen, Knäck!!
In med grädde, socker, sirap i micron, och så KÖR! Det höll på att koka över tre gånger. I med hackad mandel och ner i knäckformar. Mummiiss! Fan va mandlar jag åt innan vi var klara med knäcken.

När vi var färdiga kom Lisas pojke hem med två grabbar och käkade kebabrulle och fick avnjuta den tillsammans med Charlotte Perellis "Å så kom snön".

Kvällen avslutades med; Max!

Imorgon ska jag och Lisa träffa en personlig tränare och köra en timme i gymmet tillsammans med honom för att få våra egna personligt anpassade träningsprogram, efterlängtat efter en sån här kväll.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0