Beach 2012?


"Kom i form inför stranden på bara 3 minuter/dag "
"Så blir du av med 5 kg på en vecka"
"Få drömkroppen på 10 minuter".


Buuuuullshit, säger jag bara.


Men det är svårt att veta hur, när, vart och ibland varför.. Många vill ha små tränings- och kosttips - och det är en hemlig passion jag har. Mitt smartaste tips; Stressa inte
"På måndag ska jag börja träna. 5 gånger i veckan"
"Jag ska gå ner minst 3 kg till ** (datumet)"

Big No-No.

Gör något litet till en början. Byt ut hämtmaten mot hemlagad lunch. Ta en extra promenad på 15 minuter. Sen är det bara att lägga till små förändringar i vardagen för att i slutändan må mycket bättre, vem vill inte det.

Träning: För att få bäst effekt på ganska kort tid så är variation viktig. Kombinera styrketräning och konditionsträning i högt och lågt tempo. Underskatta inte vardagsmotionen, alltså då du rör dig i din vardag. Med träning menas när du är ombytt och tar ut dig, du blir trött och svettig.

Kosten: Till frukost passar gröt utmärkt, tyvärr havregrynsgröt och INTE risgrynsgröt.

Mellanmål: Keso, frukt, bär, grönsaker, skinka, kalkon..

Lunch: Kycklingfilé, fisk eller annat magert kött med massor av grönsaker. Ligger lunchen innan träning så lägg till 1-1 1/2 dl råris, fullkornspasta etc.

Middag: Samma principer som lunch alt en omelett

Efter träning: Inta någon form av protein och snabba kolhydrater, enklast enligt mig är en proteindrink och en banan.

Kvällsmål: Kesella med bärt, fruktsallad alt en proteindrink

De mål som ligger före träningen ska innehålla kolhydrater i fullkornsform. Lägg gärna till nötter eller 1 msk solrosfrön eller en halv avokado till middag eller lunch. Tycker du att maten blir torr? Lägg till en klick av keso eller kesella som du smaksatt själv med kryddor.





 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad dricker du för proteindrink?

2009-08-26 @ 14:12:06
Postat av: Sandra

Du har stenkoll på det där. hur ska jag göra för att komma ur soffhänget?? jag är astrött efter jobbet och orkar inte ta mig någonstans fast ja vill träna....

2009-08-27 @ 22:22:46

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0