Oh Monsieur, du ser så.. dum ut!!

Följande bild är en så kallad röd tråd, för att ni ska förstå rubriken. 



Klädaffär, Lund Vid kassan lägger en tjej ~17 fram en skjorta från herravdelningen.
Expediten: Är det en fars dag-present?
Tjejen: Nej.
Expediten: Jaså, så det är pojkvännen som ska få den?
Tjejen: Nej.
Expediten (förvirrat): Men… jag ska slå in den?
Tjejen: Det behövs inte.
Expediten: Men jag kan slå in den om du vill.
Tjejen (irriterat): Eftersom skjortan är till mig själv så skulle hela spänningsmomentet med att öppna ett inslaget paket förstöras eftersom jag redan skulle veta vad som var i.
Expediten: Va?
Tjejen (uppgivet): Slå in den bara.


Gröna linjen, Stockholm Tre överlyckliga, guldglitterbeströdda, lätt alkoholpåverkade AIK-fans ∼25 går på tunnelbanan vid Thorildsplan.
De sjunger: "SM-guld, SM-guld, SM-guld…" och sätter sig vid en kille i samma ålder.
Gnagare 1 (i en ton som kan uppfattas som hotfull): Är du djurgårdare?
Killen: Nej då.
Gnagare 1: Okej, du såg så arg ut när vi klev på så vi trodde du var djurgårdare.
Killen: Nej, jag är faktiskt ingenting.
Gnagare 1: Men så ska du väl inte säga, du är ju för fan MÄNNISKA!


Gottsunda, Uppsala En kvinna ∼25 går med två små hundar springandes omkring henne. På en bänk en bit bort sitter en kille och en tjej, båda ∼16.
Killen: Akta!
Tjejen: Vadå? Det är ju bara småhundar.
Killen: Men, de är ju… de har ju inte… de är ju sladdlösa!


Skistadion Hemus, Mora Gubbe ~ 70 kommer in i omklädningsrummet där man ~45 sitter och byter om.
Gubben: JÄVLAR, vad du var lik Gunde Svan!
Mannen: Jag ÄR Gunde Svan.
Gubben (generat): Jaha…
Gubben lämnar rummet snabbt.


Systembolaget, Karlstad En tant står vid kassan med några öl och lite vin.
Kassörskan: Du behöver ingen påse till det där?
Tanten: Nej tack, jag har egna med mig.
Kassörskan: Okej, vad bra.
Tanten: Jag tycker det är för jävligt att man ska behöva betala för en påse när man går och gör reklam för er hela vägen hem! De få tillfällen jag köper en påse vänder jag ut och in på den för att inte visa reklamen. Jag går ju inte runt och gör reklam gratis!


Badhuset i Eskilstuna Tre killar ~13 kommer gåendes.
Kille 1: Ey, vad är klockan?
Kille 2: Klockan?! Det är lov, jag vet inte ens vilken dag det är!


www.tjuvlyssnat.se

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0