Nueva estockholma


Gårdagen blev en heldag i Stockholm med Nathalie.
Det var en mycket trevlig dag, stockholmare är väldigt trevliga.. de killar vi träffade på var det iaf.

*Vi gick fram till en kvinna i kassan på Pressbyrån*
- Hallå(!) Var kan man kolla upp tunnelbane- och bussförbindelser här!?/ Nathalie
- *sägs med en dryg ton* aa de gör ni på SL-center.. /Kvinnan bakom disken
- Va(!?) Vart kollar man tiderna saru!?
- ni får gå te SL-center....
- Vadå vart ska vi saru!?!?
- S!! L!! CENTERRRRRRRRRR!!  
- Jaha(??).. *vänder ryggen från disken*. Hon får fan tala tydligt, "ÄSS ÄLL CÄNTÄÄRRR"

Det roliga med Nathalie är att hon är högljudd och social..

Antal personer som Nathalie blev kompis med under gårdagen: 3
* Den lilla utländska mannen som städade toaletten på centralstation -
Besöket varade cirkus 5 minuter och hon hann innan dess bli bjuden på godis av den lille mannen
* Mannen med ryggsäck som väntade på tunnelbanan - Hon berättade att hon var ny i stan och att hon kom från Ukraina.
* Två indier som lagade mat på 'CurrycurryNamNam'-restaurangen nere i Kungshallen - Det tar 45 sek att beställa mat och när hon var klar hade hon två nya vänner som kallade henne Habibi...

Antal pälsmössor som åkte med oss hem: 2
En hade Nathalie iof redan på sig men en fick jag med mig hem

Antal gånger vi tog tunnelbanan åt helt fel håll: 1
- Ursäkta, visst åker vi mot T-centralen? /Jag
- Neejj.. nu åker ni åt helt fel håll.. ni skulle ha gått på andra sidan /en orolig dam




Vi hann även besöka Hötorgshallen.
- Å det här stället är ju perfekt, titta så mycket det finns här! Varför har vi inte en motsvarighet i Örebro!? /Jag *Går förbi massor av nötter, frön och andra nyttigheter*
- Äh.  *trycker in fingret djupt i en påse med quinoa* FÅGELMAT! /Nathalie


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0