Till Roy Från Mig

Ska du skriva en uppsats på Norska inom en snar framtid?
Då kanske jag kan hjälpa dig lite på traven..

Alkoläsk - Rusbrus
Bajskorv - Snuskepölse
BH - Tuttekasse
Bil - Rullebrumm
Dammsugare - Lorteslurper
Frack - Pingvinkofte
GPS - Vilsedose
Grillad kyckling - Kremerte hönsungdommer
Gruppsex - Klumpesnusk
Helikopter - Snurremaskin
Korsett - Fleskepress
Krokodil - Pansartax
Olja - Arabmelk
Vindrutetorkare - Vifteremmer




Ps. Okej jag kanske överdrev liiiite. Men Roy kanske kan vara gullig och förklara vilka ord som verkligen finns och vilka som är påhittade? Om du ska skriva en uppsats och vill använda orden så gör det ändå. Ingen kommer att märka någon skillnad. Ds.

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0