Deja Vú

Jag skulle vilja berätta om något roligt som har hänt idag, men det finns inget roligt att berätta.
Om jag hade ett jobb precis som min älskade Anja har, på pressbyrån, så skulle jag ha määängder med anekdoter att återberätta. =D

Här kommer en favorit i repris (läste nyss den på hennes blogg)

En gubbe med rödsprängt ansikte, gul neonväst (sån där som barn på dagis har) och en fullastad kundvagn dundrar in i butiken. Han går till bordet som löper längs med ett av fönstren och börjar rada upp saker ur sin vagn: en hög porrtidningar, en osthyvel, en hammare och så vidare.
Efter en stund går han fram till kassan. Han stinker alkohol.

Gubben: Tjugo råa korvar!
Jag: Tjugo stycken? Vill du verkligen ha rå korv?
Gubben: Ja för helvete!
Jag: Okej. Det blir 360 kronor.
Gubben: Du kan göra i ordning dem så länge.
Jag lägger upp en korv medan gubben lägger upp pengar. Han tar korven och biter i den.
Gubben: VAD I HELVETE! DEN ÄR JU KALL!
Jag: Ja, råa korvar brukar vara kalla.

Gubben kastar korven mot mig, men missar. Jag skriker åt honom och i nästa sekund rusar han i ilska ut ur butiken. Jag sopar snabbt ner hans tillhörigheter (eller ja…) i kundvagnen och skjuter ut den i gatan.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0