Roadtrip

Fredag kl 10.20 - tåget försenat med 25 min.*fuck* - tur att det inte var inställt, som så många andra tåg.

När jag, Nathalie & Lisa äntligen gått på tåget väntade en lååång resa till Oslo, tur att den magiska konduktören underhöll oss och killen vi hamnade bredvid var så snäll och gick och köpte grejer åt oss i matvagnen.
Konduktören berättade två skräckhistorier om rökning och sa sedan till Nathalie

"Jag ska utmana dig. Nästa gång vi ses, oavsett när det blir, så har du slutat röka".
Vad var utmaningen med det, tänkte jag. Nat kommer inte sluta röka i alla fall..

På Söndag innan avresa säger hon helt taget från luften "Jag ska sluta röka" - jag har känt Nat i flera flera år och har ALDRIG hört henne säga så. Sen kom jag på att konduktören sa till mig att han kommer att åka med tåget som går på söndag kl 15.48 - det tåg som vi då skulle åka med. Den där konduktören var nog lite magisk ändå.

Väl framme i Oslo blev det en tripp till Gallerian, pannkaksstekning och förfest. Jag som var så sjukt trött tog tag i hela pannkaksstekningen trots trötthet och kraftiga hungerkänslor. Efter 15min lagning (Dom blev perfekta I might add) säger Lisa och Nat "Vi kan ta över en stund nu", jag går iväg och kommer tillbaka efter 5min - då ligger pannkakorna i en mörk, kladdig, hög. Haha snyggt jobbat älsklingar ;)





Fredag kväll blev lite lugnare med vin, förfest och klubben SOURCE - ironiskt nog träffade vi nästan enbart svenskar under hela resan, och första låten vi hör när vi kommer in på SOURCE var såklart en svensk låt. =P




Lördag morgon - sovmorgon i ett sviiinkallt rum. Roy du får se till att inte stänga av golvvärmen nästa gång - Oh wait, that was me. ;)

Jag och Lisa tog en mysig liten promenad i Oslo, så otroligt söt stad, I like a lot.
Dags igen för att dra på sig den lilla svarta, fixa håret, ta med boxen och dra iväg på förfest med massa söta människor - tight som fan, och klubben Luux var grym. Damn det var grejer det!



Dust it + Vin = Kalas.












Vill tillbaka nu.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0