Landet brunsås

Möjligheterna.
Valfriheten.
Känslan av frihet i det stora hela.
Glädjen.


Jag talar såklart om TV kanalernas PLAY-utbud. Helt fantastiskt att jag kan slå på "Halv 8 hos mig" när jag känner att det finns tid, inte när tv4 bestämt att jag ska ta mig tid. - okej så fantastiskt kanske det inte är, men rätt kul program finns det.
(Nej Anja, jag vägrar Andra Avenyn)

Ny favorit:
Landet Brunsås på svtplay.
Programmet finner du här

På åtta program ska de besvara frågan "Varför vi äter som vi gör i Sverige" - En angelägen fråga som kräver spettskompetens i ämnet.

För uppgiften har vi Henrik Schyffert "...skaffa lite pondus, det är lite snyggt också att sitta med jägarväst i EFTERLYST med fruns läsglasögon och prata i sömnen.."
Erik Haag mfl.


Nästa gång ni lagar Tacos, och ni funderar på att köpa en god Guacamole - och därför lägger denna i kundvagnen. Tänk om.

Deras recept består av 1.5 % avocado och resten är tillsatser.
Undrar vad folk skulle säga om tex Arlas mjölk skulle bestå av 98.5 tillsatser och 1.5 % mjölk. Klart missledande reklam och santa maria hänvisar till att det står guacamole mix. Det riktiga namnet borde kanske vara "en mix med spår av avocado".


Henrik lagar dessutom något SVENSKT - JÄTTEGOTT - ENKELT
Du behöver: En svensk limpa. Smör. Ost - ju smaklösare desto bättre, Mjölk och OBOY.

"Var med här nu för nu går det undan. Då tar vi en limpa, ta en brödskriva, gärna i mitten för att få med så lite kant som möjligt.
Ordentligt med smör! Fega inte.
Och så en ostskiva, ju smaklösare desto bättre, gärna skidbacke och så lägger man fingret PÅ osten när man drar för att hålla kvar skivan. Osten får inte ligga på varandra för då kan det bli för stark smak.

Så tar man mjölk och OBOY.
Och här kan jag bara säga The Sky Is The Limit - Har du tid, har du råd, ÖS PÅ.
Skeden ska stå RAKT upp!"


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0