Save some trees, get a blog

Okej, dags att göra en liten update och den här bloggen har inte varit up and running for a while så varför inte kickstarta igång den.


Jag, goingen Lisa Lahall och frugan Emelie Tavander bor alltså i Oslo, på Pilestredet, i en väldigt fin lägenhet belägen cirkus två min från en av Oslos shoppinggator, Bogstadsveien.
Lisa och jag lärde känna varandra under ZARA-tiden och Emelie raggade vi upp i Oslo. Hon bodde faktist två våningar upp men var just på väg att flytta ut, vilken jäkla tur vi hade för hur GO är inte den tjejen? Helt underbar.

 Men, hur *** hamnade vi i där?

Kortfattat: Oslo kändes som ett bättre alternativ.
Det tog ca 2 veckor tills vi hade fått jobb och 4 veckor tills vi hade fått lägenhet - inte dåligt. Try to beat that Sverige. Jag fick jobb som ass Butikschef på en Interiörkedja samt som träningsinstruktör på Avancia. Jag älskar verkligen mina kollegor som är så snälla och roliga, de gör arbetsplatsen till en fristad.
Prioritet nr 2, efter arbete, var träningskort (jag kan bo i ett tält men inte leva utan träning). 
Heaven also known as Elixia är mitt nya träningsplace och där vistas jag ungefär 8 dagar i veckan.
 

Anledningen till att den här bloggen har gått och självdött är brist på tid. Det finns alltid något att göra och man hinner aldrig med ens hälften.
Vi har fyra galna grannar två våningar ovanför oss, lite längre ner på gatan bor ännu en, och en bit bakom bor en till.. Jobb. Träna. Hemlagad sushi. Myskväll. Grillning. Resande. Vindrickande på terrassen. Fest. Bilturer.





Jag tänkte lägga upp mängder med bilder och berättelser men jag tror det får vänta lite, jag har lovat Emelie att se några avsnitt av Gossip Girl, som jag aldrig sett ett enda avsnitt av tidigare, och eftersom hon så snällt har lagt in dom på min vaio så är det bara att lyda.

Save some trees, get a blog.


Trackback
RSS 2.0