Till frukost

Till frukost vill jag helst ha något snabbt. Och smarrigt. Problemet är bara att jag inte äter kolhydrater (absolut inte bröd, pasta, gröt and so on). Det enklaste hade säkert varit att bre en smörgås and that's that men nope, så enkelt har jag inte haft det på väldigt länge.
Därför är jag himskans glad att jag funnit Oopsies och för er som undrar så är Oopsies en typ av LCHF-bröd gjorda på ägg, fiberhusk, kryddor m.m.

Denna morgon gjorde jag jordnötsOopsies och, vid sidan av, en jordgubbstallrik med vispad grädde + Kaffe(!). En proteinrik frukost som mättar och ger mig en lagom koffeinkick innan jobbet.

Recept: Oopsies.
3 ägg
1 msk fiberhusk
100gr Philadelphia
1 krm salt
Ev. Lite mandelmjöl, linfrön, nötter, kryddor efter smak och behag.

Vispa ihop allt och klicka ut på bakplåtspapper, grädda på 175 grader i ca 15 min.




Sjukt gott, proteinrikt, mättande.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Bara jag som ser)

Har du en Blogg? Tell me!

Sweet Opinions:

Trackback
RSS 2.0